dimecres, 17 de juny del 2015

Recomanacions per l'estiu



Benvolgudes famílies de P3,


Els vostres fills/es han treballat molt durant el curs i es mereixen un descans. És temps per gaudir d'ells, per jugar, per descansar......... però l´estiu és llarg i sempre podem trobar moments per tot. També creiem important continuar treballant com hem fet fins ara hàbits, continguts, habilitats.....És per això que us volem facilitar un seguit d´activitats que creiem interessants i que us poden servir de guia per treballar i jugar amb els vostres fills.
            

Treball d´hàbits

Vestir-se i despullar-se sol, menjar sol, recollir joguines i posar-les a les capses corresponents, fer-se càrrec d´objectes personals, escoltar als altres, esperar el torn de paraula, parlar sense cridar, demanar les coses correctament, guardar roba i objectes.. a l´armari corresponent que estigui designat, ajudar a parar i a desparar la taula....

Jocs didàctics
Domino, mikado, puzles, encaixos, memori.........etc.

Tots aquests jocs per treure el màxim rendiment i aprofitar el seu contingut; cal que els pares o familiars estiguin amb el nen i que sàpiga que tot allò que es comença té un final, i s´ha d’acabar.


Motricitat fina


Modelatge amb plastilina, amb fang; fer boletes apretadetes amb paper de seda, esquinçar paper, enfilar i fer collarets amb pasta de sopa o amb material comprat a llibreries, fer sèries amb: gomets, pasta de sopa, llegum, fruites; resseguir camins o línies marcades amb pintura, plastilina, llapis; tocar material de diferents textures( farina, arròs, cigrons..) i veure les diferències; jugar amb la sorra de la platja.


Motricitat gruixuda

Córrer endavant, endarrere , de costat ; saltar (peus junts, peu coix..), jocs amb pilota, anar amb bicicleta; mantenir l´equilibri passant per sobre d´un banc o caminar per sobre una ratlla, fer curses; jugar amb la pilota....


La Parla

Explicar un conte cada dia: tradicionals i de diferents temes; comentar una fotografia familiar; ampliar vocabulari anant a comprar a les botigues; a partir de propaganda d´aliments o utensilis, dir què són per què s´utilitzen, les variants que poden haver...? ;parlar de les accions que s´estan fent a casa i fora al carrer, verbalitzant en cada moment com o el que es fa; jocs de dramatització amb titelles. Contes:

*Col·lecció “Petits Mons” Editorial Baula.

*Col·lecció “El bosc de colors”, Editorial Barcanova.

*Col·lecció “La Petitona...”, Editorial Cruïlla.

Conceptes

Espacials: dintre-fora, a dalt- a baix, sobre-sota, davant-darrera....

Coneixement del cos: totes les parts de la cara i braços, cames, tronc, espatlla; la part de davant i darrera del cos.

Altres conceptes: colors bàsics ,dies de la setmana, números oralment 1 al 10, per escrit ( 1, 2, 3) , temps atmosfèric( pluja, sol, vent, neu...i els seus efectes); lletres ( les vocals). Noms d´animals salvatges i domèstics, noms de fruites i verdures.

*Tots aquest conceptes poden treballar-se a l´espai, mitjançant verbalitzacions i comentaris fets dia a dia, amb jocs didàctics comprats o amb quaderns comprats en llibreries especialitzades.

*Totes aquestes consideracions exposades anteriorment no s´han de transmetre als nens com obligació o càstig sinó com quelcom que forma part de la formació global del nen i com un fet o joc agradable i divertit.



Una cordial salutació,



Tutores P3 d'Educació Infantil

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...